مدارگرد ناسا مناظر دلخراشی از محل سقوط کاوشگر ژاپنی را ثبت کرد

فهرست محتوا

در اواخر آوریل، یک فرودگر ماه‌نشین ژاپنی که متعلق به خصوصی بود، در تلاش برای فرود بر روی ماه شکست خورد و در سطح ماه سقوط کرد و دیگر خبری از آن نشد. اگرچه ممکن است لحظات پایانی فرودگر را ندیده باشیم، مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) نمایی از بالای محل سقوط فضاپیما را ثبت کرد و نقطه برخورد را که توسط زباله های پراکنده احاطه شده بود را نشان داد.

طبق گفته تیم دوربین LRO در دانشگاه ایالتی آریزونا، LRO در 26 آوریل یک سری ده تصویر را در اطراف محل فرود تخمینی کاوشگر Hakuto-R Mission 1 Lunar Lander ژاپن گرفت. مدارگرد ماه ناسا با استفاده از دوربین های زاویه باریک خود، منطقه ای را تحت پوشش قرار داد که تقریباً 25 مایل (40 کیلومتر) در 28 مایل (45 کیلومتر) است. تیم سپس مجموعه جدید تصاویر را تجزیه و تحلیل کرد و آنها را با تصویر قدیمی‌تری که قبل از فرود گرفته شده بود مقایسه کرد و امیدوار بود فرودگر ژاپنی مرده را ببیند.

مطمئناً، تصاویر پس از شناسایی تغییرات سطحی غیرعادی در نماهای قبل و بعد از منطقه فرود، محل برخورد غم انگیز را نشان دادند. این تیم با تجزیه و تحلیل تصاویر، چهار تکه باقی مانده برجسته از فرودگر سقوط کرده و چندین تغییر کوچک در سطح ماه پیدا کرد.

تصاویر گرفته شده پس از ضربه، چندین پیکسل روشن در قسمت بالا سمت چپ و چندین پیکسل تیره در قسمت پایین سمت راست نشان می دهند. این ویژگی ها با تخته سنگ های اطراف مطابقت ندارند، به این معنی که در واقع می توانند قطعات و قطعات فرودگر Hakuto-R باشند.

LRO یک ماه ربای محلی است که انواع تصاویر فضاپیماهای دیگر را در مدار ماه یا پس از برخورد آنها به سطح غبارآلود ماه می گیرد. در سال 2019، مدارگرد محل سقوط کاوشگر ماه Beresheet اسرائیل را به تصرف خود درآورد که سعی داشت به اولین ماموریت خصوصی برای فرود روی ماه تبدیل شود اما در نهایت در سطح آن نیز سقوط کرد.

شرکت توکیو ispace امیدوار بود که به اولین شرکت خصوصی تبدیل شود که با موفقیت روی ماه فرود آمد. هاکوتو-آر ام 1 در 11 دسامبر 2022 با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد که نشان دهنده ماموریت افتتاحیه شرکت ژاپنی است. همه چیز برای فرودگر ماه خوب به نظر می رسید، اما Hakuto-R ممکن است به طور غیرمنتظره ای شتاب گرفته باشد و تلاش فرود نرم آن را خنثی کند.

Hakuto-R M1 محموله های تجاری و دولتی را به ماه حمل می کرد، از جمله یک ربات کوچک و دو چرخ قابل تبدیل از آژانس فضایی ژاپن. تمام محموله ها روی سطح ماه گم شدند.

با نگاهی به آینده، ispace می‌خواهد یک فرودگر ماه دیگر را به عنوان ماموریت بعدی پرتاب کند، اما هنوز مشخص نیست که این شرکت چه زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد. در این بین، امیدواریم تیم پشت سر Hakuto-R اکنون رسماً با جسد فرودگر ناقص خداحافظی کند.

4.4/5 - (7 امتیاز)

ارسال به دیگران :) ممنونم برای همایت..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مطلع شدن از آموزش و مقاله های جدید ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

آراز سرور | برترین وبسایت میزبانی وب

آخرین مطالب وبلاگ آراز سرور